Organiseert u een evenement? Vraag op tijd de vergunning aan!
Het jaar is net begonnen. Een nieuw jaar waarin er weer heel veel leuke evenementen worden georganiseerd. Elke dag krijgen we een paar meldingen en aanvragen voor vergunningen. Daar zijn wij als gemeente uiteraard ontzettend blij mee!
Op tijd aanvragen
Als u een evenementenvergunning heeft aangevraagd, gaan we aan de slag. We kijken of de aanvraag compleet is. We vragen ook aan verschillende organisaties advies zoals de politie, brandweer en de Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio (GHOR). Dat kost tijd. Daarom moet u de vergunning minimaal 12 weken voor de datum van het evenement aanvragen. Vanaf 1 januari 2023 ‘moeten’ we ons precies aan de periodes en tijden houden. Vraagt u de vergunning te laat aan? Dit kan betekenen dat uw evenement niet door kan gaan.
Informatie
Op www.baarle-nassau.nl/evenementenvergunning leest u wat er nodig is voor de aanvraag van een evenementenvergunning. U kunt een evenementenvergunning online aanvragen of via e-mail of op papier. Komt u er niet uit? De collega’s van de afdeling Algemene Plaatselijke Verordening helpen u graag. U kunt hen bereiken via mail of telefonisch via ons Klantcontactcentrum op 14 013.